Blog drugiej edycji Nieboraków

Preview i prace nad gatunkami Tomasz Kucza

14 Nov 2008 14:07

Preview i prace nad gatunkami

Dość dawno nic nie pisałem na blogu. Przepraszam za brak informacji. W międzyczasie:

  • Pojawiło się pierwsze preview drugiej edycji, a w nim krótka informacja jak wyglądać będzie podręcznik,
  • Ustaliłem z pomocą forumowiczy z autorskie.fora.pl jak będzie wyglądać tworzenie postaci (w tym rolę przywar i sztuczek), a także ustaliłem Naturę (usposobienie, charakter) Nieboraków i związane z nią Sztuczki,
  • Opisałem krasnoludy i wszystko co z nimi związane do tworzenia postaci, ale wymaga to jeszcze poprawek, bo ponoć nie jest wystarczająco zabawne,
  • Pojawiły się pierwsze projekty nowego logo (aktualnie wygrywa logo SolFara: ostatnie z tych),
  • Cactusse zrobił pierwsze grafiki: tutaj na przykład krasnolud rudobrody.
rysunek2.gif

tagi:
komentarze: zobacz, skomentuj

Dlaczego życia? Tomasz Kucza

12 Jun 2008 09:59

Dlaczego życia?

W drugiej edycji Nieboraków każdy gracz będzie dysponował pulą żyć - maksymalnie trzech - oznaczanych na karcie postaci jako głowy. Tracąc życie, Nieborak będzie mógł się zregenerować i pojawić ponownie w grze.
Dlaczego zdecydowałem się na takie rozwiązanie? Toż to jak w platformówce, Mario przychodzi na myśl, co nie? Powodów jest kilka:

  • Nieboracy to naprawdę fajtłapy i czasem ciężko nawet dobrodusznemu Partaczowi Gry uratować takiego przed śmiercią.
  • Czasem gracz może dla dobra zabawy albo po prostu, aby odzwierciedlić charakter Nieboraka, lepiej wczuć się w postać, po prostu rzucić się na coś niemożliwego albo dramatycznie poświęcić.
  • Śmierć może być zabawna.
  • Powrót ze śmierci może być jeszcze bardziej zabawny.

Żyć posiada się jednak ograniczoną ilość, więc umrzeć ostatecznie nadal można.

tagi: śmierć życia
komentarze: zobacz, skomentuj

Kariera i wyznania Tomasz Kucza

07 Jun 2008 15:55

Kariera i wyznania

Postanowiłem, że będę na blogu Nieboraków pisał raporty bardziej skrótowo, a jednocześnie częściej i na bieżąco informował Was o najnowszych pomysłach i modyfikacjach. Tak więc, w wielkim skrócie:

  • Wyznania w drugiej edycji nie będą polegały na wyborze bóstwa, które się wyznaje. Teraz gracz dostanie krótki spis religii, które są w Zacofanych Krainach popularne - jak panteoniści, czy słuszniści.
  • Profesje - a inaczej zawody - będzie można rozwijać w ramach kariery. Aby zdobyć nowy zawód Nieborak będzie musiał zdobyć różne dziwne przedmioty i umiejętności.
  • Czarownicy, aby rzucić zaklęcie będą musieli spełniać specyficzne warunki np. dotyczące ubioru, pozy, trzymanego przedmiotu. W efekcie potężny czarownik będzie obwieszony różnymi dziwacznymi przedmiotami i ubrany w strój z różnych skrawków, a w razie potrzeby będzie wyciągał z sakw pluszowego misia (zaklęcie usypiania) albo rzucał fasolki (gaz bojowy).
  • Mechanika reformacyjna… Wspominałem już że będą dwa warianty mechaniki? Jedna nazywa się konserwatywną i jest poprawioną wersją mechaniki z pierwszej edycji, druga zaś reformacyjną i umożliwia na więcej dziwactw w stylu gier indie. Tak więc w mechanice reformacyjnej pojawi się kilka elementów, które planowałem na minigierkę "Nieboracy LARP". Co? Jak? Gdzie? Na razie nie zdradzam, a tylko się uśmiecham na samą myśl. Będzie zabawnie. Muszę te pomysły wypróbować na jakiejś sesji. Nieboracy LARP mieli być wzorowani na… Whose Line Is It Anyway?.

Krótko. Wiem. Ale cóż poradzić. Za to podręcznik idzie do przodu.

tagi: kariera larp magia profesje wyznania
komentarze: zobacz, skomentuj

Rozpoczynamy Tomasz Kucza

01 Jun 2008 08:31

Rozpoczynamy

Druga edycja - już nie pamiętam, jak dawno temu ogłosiłem, że powstanie. Minęło wiele lat, a nadal na stronie znajdziesz wyłącznie stary, wysłużony podręcznik pierwszej.
Nadszedł chyba czas, by ogłosić, że prace nad Nieborakami 2 nareszcie ruszyły do przodu. Dlatego uruchamiam oficjalny blog, na którym będę informował o postępach w tworzeniu podręcznika. Tak, masz rację, to właśnie ta strona, w którą się wgapiasz. Prawda, że urocza?

Ehm..

Na początek ważna kwestia - mianowicie nazwa. Zazwyczaj jako pierwsza przyciąga wzrok, ponieważ ma zwyczaj gościć na okładce, dlatego wybór odpowiedniej jest bardzo ważny. Na dzień dzisiejszy tytuł brzmi: Nieboracy: Wybrańcy Octhulhopusa. Widzę zaskoczenie na wielu twarzach, zaskoczenie, czasem znudzenie a ten pan w drugim rzędzie nawet się rozpłakał. No, weźcie się w garść. Dlaczego nie zapowiadane Nieboracy dwa? Powód jest prosty - podręcznik będzie dedykowany także dla osób, które o pierwszej edycji nie słyszały, stąd brak dwójki w tytule.

Ważniejsze jednak pytanie: dlaczego właśnie Wybrańcy Octhulhopusa?

Nazwa wiąże się bezpośrednio z motywem przewodnim podręcznika, którym jest upadek Niebiańskiego Ogrodu, domu bogów w morskie głębiny i przebudzenie śpiącego przedwiecznego nadboga Octhulhopusa o ośmiu mackach i wielkim ego. A to tylko początek zamieszania, które ogarnie całe Zacofane Krainy, całą Wielką Szachownicę, a nawet tajemniczą Lampę-Na-Suficie…

Gracze wcielają się w role niezbyt kompetentnych bohaterów (ha, ha, bohaterów, dobre), którzy z niewiadomych względów zostali obdarzeni uwagą jego mackowatości.

Co? Że co? Głośniej proszę. Aha, kiedy podręcznik się ukaże? A skąd mam wiedzieć, dopiero zacząłem pisać. Ech, ludzie też mają pytania. Aktualnie gotowe są: wstępna wersja mechaniki, wprowadzenie i opis tworzenia postaci - w sumie daje to prawie cały pierwszy - z oczywiście ośmiu - rozdziałów.

Mało, prawda? Za to pełna koncepcja gry już dawno wykiełkowała w głowie autora, zapuściła korzenie i teraz trochę łaskocze pod czaszką, a materiałów, które są gotowe jest trochę więcej.

Aktualnie plan jest prosty: skończyć podręcznik. Później zajmę się znalezieniem ilustratora, a także wydaniem na papierze, bo takie założenie przyświeca mi podczas tworzenia Nieboraków.

Projektów związanych z Nieborakami jest więcej - ale nie będę teraz o nich mówił, bo naobiecuję, a nic się nie uda. Rzeczy, które nigdy się ukazały, a były zapowiadane zebrało się sporo - chociażby Gwardia Ymperialna, karcianka, czy też Nieboracy Live!. Największe szanse ma tak naprawdę edycja kieszonkowa, czyli skrócona, poprawiona pierwsza edycja z posuniętą (tylko bez skojarzeń) do przodu storylinią, może wykorzustojąca niezbyt szczęśliwą okładkę, którą kiedys planowałem (brzydka jest, wiem, nie bójcie, do drugiej edycji załatwię profesjonalistów od takiej roboty ;)).

Do następnego razu.

tagi: octhulhopus początek
komentarze: zobacz, skomentuj

Wszystkie

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 License.