Co to jest?

Co to jest?

Nieboracy to gra fabularna (RPG) - zabawa wyobraźni polegająca na odgrywaniu postaci w wymyślonych światach. Jeden z graczy wciela się w rolę Partacza Gry i opowiada co się dzieje, pozostali kierują losami swoich postaci (Nieboraków), opisując ich działania. Nieboracy nie wymagają komputera - należą do gatunku tzw. papierowego RPG, tak samo jak Dungeons&Dragons, Wiedźmin: Gra Wyobraźni i kilka innych ciekawych gier.

Nieboracy to gra fabularna dla każdego, kto nie jest skończonym ponurakiem i ma w sobie choćby niewielką cząsteczkę molekularną HUMORU. Kochasz książki Terry'ego Pratcheta? Uwielbiasz Shreka, Monthy Pythona, Asterixa, Rrrr…? Chcesz się dowiedzieć kim są Mihawiki? Nieboracy są grą właśnie dla Ciebie - grą o dzielnych barbarzyńcach z niewielkim rozumkiem, wiedźmakach ze skłonnością do napojów wyskokowych, krasnoludzkich Łowcach Chochlików i samych chochlikach doprowadzających do szału całe rzesze zwyczajnych ludzi, magistrach łopatologii dzielnie stawiających czoła realiom Zacofanych KrainTM, złodziejach z licencją i bez, nieumarłych i grabarzach próbujących ich zakopać…

Możesz wcielić się w niezwykłe postacie, jakimi zawsze chciałeś grać, ale normalne systemy RPG ci na to nie pozwalały. TAK!!! Jeśli znudziła cię gra ponurymi i napakowanymi bohaterami, których jedynym zajęciem jest rozwiązywanie skomplikowanych zagadek, NIEBORACY są systemem dla Ciebie. W NIEBORAKACH możesz siec potwory do woli (o ile nie skaleczysz się o własny miecz), godzinami wędrować przez podziemia, szukając zaginionych skarbów, ratować świat przed zagładą i walczyć ze smokami (o ile się na to zgodzą).

Chcesz dołączyć do nas? Pomóc w tworzeniu drugiej edycji? Masz pomysł na nowy dodatek lub fragment do niego? Wymyśliłeś nowe moce magiczne, umiejętności, profesje, ciekawych Enpeców lub przygodę? Nie zastanawiaj się - pisz do nas.

Co trzeba mieć?

Wyobraźnię (dużo), kostkę ośmiościenną (którą można jednak zastąpić dowolną inną) oraz podręcznik do gry. Na stronie znajduje się aktualnie podręcznik w wersji 1.02. Edycja Druga w przygotowaniu, pojawi się najszybciej pod koniec 2005 roku.

Podręcznik możesz przeczytać online przeczytać online albo pobrać jako plik PDF.

Co zawiera podręcznik?

Podręcznik pierwszej edycji, która powstała już jakiś temu - teraz trwają prace nad drugą, bardziej profesjonalnie wykonaną i pozbawioną błędów poprzedniczki zawiera następujące rozdziały:

  1. Wprowadzenie — czyli odpowiedzi na kilka nie zadanych pytań, przebieg gry i krótki kurs korzystania z podręcznika
  2. Księga Nieboraka — tutaj dowiesz się m. in. jak stworzyć swojego własnego Nieboraka, poznasz profesje, umiejętności, syndrom CLA, ekwipunek, znajdziesz tu także Kartę Nieboraka oraz (oczywiście) przykładowe, wypełnione karty
  3. Księga Partacza — mechanika gry oparta o system d8, czyli jak stosować testy, jak prowadzić, by gracze kulali się ze śmiechu oraz trochę o Enpecach
  4. Księga Magii — poświęcona używaniu Mocy i Niemocy, zaklęciom, mamrotkom, mrrrocznym rytuałom, mocom Niedaj, znakom wiedźmackim i innym tajemnicznym zjawiskom magicznym
  5. Księga Kultów — trochę o Tych-Na-Górze oraz wszystko co musisz wiedzieć, by zostać duchownym i różnorakie modlitwy
  6. Zacofane KrainyTM — opis najciekawszych miejsc płaszczyzny, 20-letnie Imperium, Dziura, Wesoła Dolina, LO, Ciemiernia…
  7. Księga Potworów — najostrzejsza, najbardziej zjadliwa część podręcznika
  8. Dodatki — plakat, skrócona wersja zasad do wydrukowania, karty Aortta, odrobina komercji
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 License.