Nieboracy LARP

autor: Tomasz Kucza

(w trakcie powstawania, na razie proszę nie czytać ;) )

Ha! Wyobrażacie sobie Nieboraków na żywo?
Przebieg:

  • Ustalenie Celu rozgrywki
  • Ustalenie Bohaterów
  • Rozgrywanie kolejnych scen wylosowanymi metodami

Przykład:
Gracze A, B, C i MG.

  • Cel: ktoś ukradł ulubionego chomika imperator Patrycji, gracze ruszają na ratunek.
  • Gracze decydują się na postaci (A - troll, który powoli mówi, B - nieumarły, C - czarodziej)
  • MG ustala, że w pierwszej scenie gracze znajdują się w Tajnej Bazie, z której muszą wyruszyć do Gospody Pod Sierpem i Młotem, gdzie ostatnio widziano chomika. Wylosowany typ gry: Linijka (losowa linijka dialogu z książki co drugie zdanie).
    • książka: Talizman
    • MG: Jesteście w Tajnej Bazie, z której macie ruszyć na ratunek chomikowi.
    • A: Oooo, muuusimy ruuuszać.
    • B: (losuje) Popatrz na jego nos.
    • Gracz A patrzy na nos czarodzieja.
    • A: Cooo ci się stało w nooos Myyyrlinie?
    • C: "Oj, bądź uczciwy", tak naprawdę wcale cię to nie interesuje.
    • A: Faaaakt.
    • B: "Na Jasona! Co tak śmierdzi?"
    • C: To na pewno silnik naszego nowego pojazdu napędzanego gnojem.
    • A: "Mooże tak, mooże nie"
    • B: Wsiadajmy do pojazdu i ruszajmy w drogę.
    • C: (do trolla) "Mamo?"
    • A: Syyynku?
    • B: "Słucham?" Może byśmy tak ruszyli?
    • A: Oook. (wsiada do wyimaginowanego pojazdu, pociąga za jakąś dźwignię)
    • C: "Przestań! Puść mnie wilku!" Znaczy się trollu.
    • A: Aaaale ja nie ciebie, jaaa dźwignię.
    • B: (do siebie) "Który z nich ćmi trawkę?"

Wzorowane na Whose Line is it Anyway.

Gracze i Partacz. Odgrywanie scenek według wylosowanych reguł decyduje o sukcesach. Możliwe adaptowane z WLitA gry:

  • Dubbing - część graczy dubbinguje pozostałych graczy
  • Odgłosy - część graczy podkłada odgłosy pod działanie pozostałych
  • Linijka - gracze odgrywając scenki muszą wtrącić linijkę losową z wybranej książki
  • Osobowości - gracze muszą odgrywać dziwne osobowości, a pozostali zgadują jakie to są? W różnych sytuacjach.
  • Przedmioty - osobowości przypisane do przedmiotów, którymi gracze mogą się wymieniać
  • Pozycja - gracze muszą zajmować określone pozycje, np. jeden siedzi, jeden jest zgarbiony, jeden stoi, jeśli siedzący wstanie, ktoś musi go zastąpić itp.
  • Superbohaterowie - gracze wcielają się w dziwacznych superbohaterów
  • Ograniczone mówienie: tylko kilka słów albo wybrane kwestie
  • Zmiana: gdy mistrz gry powie "zmiana" trzeba zmienić ostatnio opwiedzianą kwestię.
  • Alfabet: kolejne zdania zaczynać się muszą od kolejnych liter alfabetu

Cel i przebieg gry:

  • Czy gracze wcielają się w Nieboraków, czy większą liczbę postaci?
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 License.