Szybcy I martwi

autor: Tomasz Kucza
status: do poprawy, do przerobienia na opis elementu świata

Wesoła Dolina zawrzała od plotek. Niektórzy mówią, że wszystko zaczęło się kiedy Zdzisiu Pośpieszalski wykitował od nadmiaru burbona i wykopał się na Smętarzystku. Inni upierają się, że sprawcą całego zamieszania jest Szybki Genio, miejscowy akwizytor firmy Mymłej.
W każdym bądź razie, pomijąc genealogię, w przyszłym miesiącu w Wesołej Dolinie odbywają się pierwsze zawody "Szybcy i martwi" pod patronatem Klubu Wesołych Umarlaków. Każdy zombie, zdechlak, umarlak, czy inny osobnik, który postanowił uznać śmierć za jeden z błahych epizodów całościowej egzystencji, może wziąć udział. Już teraz do doliny zjeżdżają się umarlaki z całego Ponaddwudziestoletniego Imperium, a nawet z zagranicy!
Stary Smęta Grobownik ozdobił płot Smętarzyska czarnymi różami, a miejsowi karczmarze uradowani ilością gości i sypiącego się złota (w większości pachnącego świeżą ziemią, ale w Wesołej Dolinie nikomu nie grozi oskarżenie o okradanie grobów) zaczęli jeszcze bardziej rozcieńczać piwo wodą.
Bilety można kupić u Szybkiego Genio, który zbiera zakłady, przy okazji oferując różnorakie - na pewno przydatne! - produkty firmy Mymłej. Fama głosi, że stawiając 5 diablików na Kamiennego Johna można wygrać aż 490 szatanów (a stawka cały czas rośnie!). Możliwe, że powodem jest lekkie skamienienie owego zombiaka (nasza redakcja próbowała się z nim skontaktować, znaleźliśmy go między dwoma posągami Wrzaskuli po długich poszukiwaniach z pomocą młoteczka i rylca, ale odmówił komentarza).
Każdy może wystawić swojego zawodnika. Trenerzy są rozchwytywani, a plotka głosi, że turniej zaszczyci także zmarły w Roku Zdziwionego Koguta Gwardzista Ymperialny Griegorij z Basty, którego (w tajemnicy) wystawia sama imperator Patrycja.
Zawody polegają na bieganiu do celu. Zwycięża osobnik, który dobiegnie do mety w całości (można używać nici tylko w wyznaczonych miejscach). Wyścig rozpoczyna się na Smętarzysku w centrum Wesołej Doliny i biegnie w stronę Basty, kończy się na placu przed pałacem. Możliwe jednak, że meta zostanie przesunięta na pola u podnóża Konika Szachowego, bo zaprotestował już miejski Związek Zawodowy Śmieciarzy z Basty.
Faworytami pierwszej edycji wyścigu są licz Martwosiej z Martwego Grodziska, Szkieletor z Wymiaru Obok oraz złowrogi Głodny Przeżuwacz Zwłok.
Nie wyklucza się udziału mumii Esterapotopta z Pustyni Irakis.
W drużynowej klasyfikacji największe szanse wydaje się mieć ekipa z Szarpaczy z wampirem Bladostrachem na czele oraz miejscowa ekipa Wykopywaczy, której przewodzi Zdzisiu Pośpieszalski.
Turniej jeszcze się nie rozpoczął, a doszło już do pierwszej dyskwalifikacji - na wniosek Towarzystwa Miłośników Bestii wydalono z wyścigu Zgniłka ze Starej Kopalni, ze względu na zatrucia wśród miejscowych psów i omdlenia wśród żywej części mieszkańców Wesołej Doliny.
Oprócz wyścigu "Szybcy i martwi" szykuje się także nielegalny turniej łuczniczy mimo protestu Ligi Umarłych, a za cichą finansową pomocą stworzyszenia Grabarze ku Zakopywaniu. Cech z łopatą w herbie zapowiada masowe protesty pod pałacem imperatorskim i przekopywanie trasy wyścigu.
Stowarzyszenie Umarłych Poetów zapowiedziało elegię na cześć zwycięzcy, Koło Gospodyń Miejskich komplet nici i igieł, Mymłej zestaw garnków żaroodpornych, a Imperator Patrycja olejki zapachowe i konserwujące importowane z Kraju Kwitnących Arbuzów. Oprócz tego zwycięzcę czeka dozgonn… ehm… wieczna sława, a może nawet uściśnięcie ręki przez samą imperator Patrycję.
W świetle Lampy-na-Suficie, zwanej przez znawców Alfa Centauri, która zapaliła się kilka tygodni temu, zrezygnowano z oświetlenia trasy. Wyścig przewiduje się na 2-4 dni. Po drodze czeka sporo niespodzianek, przygotowano miejsca naprawcze. Najtrudniejszym punktem mogą się okazać zdradzieckie mokradła Bagnistowo zamieszkane przez wredną rodzinę koboldów, ale niełatwa będzie też przeprawa przez bród na rzece, skaliste góry otaczające Wesołą Dolinę, jaskinie trolli, Dolina Szyderczych Chichotów (zamieszkana przez wyjątkowo złośliwy klan chochlików), czy też Pomroczna Puszcza, gdzie zaczaili się ponoć Grabarze, łucznicy i gdzie roli się od padlinożerców…
Zapraszamy do udziału. Wstępowe tylko 12 diablików. Dla VIPów obserwowanie wyścigu z grzbietu Mumata 2 szatany.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 License.